افتتاح متروی پرند
آیت الله رئیسی، پنجشنبه، ایستگاه متروی پرند را به رسمیت شناخته و افتتاح کرد. این افتتاح باعث به حقیقت پیوستن آرزوی دیرینه مردم منطقه پرند و جنوب تهران شد که بعد از ۱۸ سال به انجام رسید. با این افتتاح، تردد مردم در این مسیر سادهتر شده و آنها میتوانند با راحتی بیشتری و با […]
آیت الله رئیسی، پنجشنبه، ایستگاه متروی پرند را به رسمیت شناخته و افتتاح کرد. این افتتاح باعث به حقیقت پیوستن آرزوی دیرینه مردم منطقه پرند و جنوب تهران شد که بعد از ۱۸ سال به انجام رسید. با این افتتاح، تردد مردم در این مسیر سادهتر شده و آنها میتوانند با راحتی بیشتری و با صرف زمان کمتر این مسیر را طی کنند.
در نهایت، خط متروی پرند بازنشسته شده است. این خط، که در گذشته وعده های بسیاری برای افتتاح آن به مردم داده شده بود، توسط دولت سیزدهم به بهره برداری رسید. این انجام، نتیجه تلاش های مقامات دولتی فعلی بود که آرزوی دیرینه مردم را در مورد این خط مترو به حقیقت تبدیل کردند.
در نخستین سفر یک روزه خود به شهرستان رباط کریم، رئیس جمهور در آذرماه سال گذشته، بازدیدی از روند احداث خط متروی پرند داشت. در این بازدید، رئیس جمهور به مسوولان مربوطه دستور داد و به مردم وعده داد که این خط مترو در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری خواهد رسید.
در سفر خود به شهرستان رباط کریم در فروردین امسال، آیت الله رئیسی نیز به مسئولان دستور داد تا به سرعت موانع تکمیل خط مترو را بردارند.
ایستگاه شهر پرند، آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک است. هدف اصلی این ایستگاه، دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه خدمات حمل و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف است. این خط، علاوه بر حمل و نقل سریع، باعث حذف اثرات زیست محیطی مربوط به استفاده از سوخت فسیلی و صرفهجویی قابل توجه در هزینه منابع ملی و زمان مسافران میشود.
شهر پرند در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوبغربی تهران و در مسیر آزادراه تهران-ساوه و در اطراف فرودگاه بینالمللی امام (ره) واقع شده است. بر اساس اعلام مسئولان، روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند سفر میکنند.
حوزه توسعه مترو در مدیریت شهری تهران، در طول ۲ سال، توانست ۲۴ کیلومتر به طول متروی تهران اضافه کند. طول کل رفت و برگشت این خط به ۴۱ کیلومتر رسید.
در سال ۱۳۸۴، مطالعات پروژه خط مترو تهران-پرند توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد. سپس در سال ۱۳۹۱، اجرای این طرح به شهرداری تهران واگذار شد. بخشی از این طرح، در محدوده ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب با طول چهار کیلومتر، در ابتدای سال ۱۳۹۵ به بهرهبرداری رسید. همچنین، بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) با طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ به بهرهبرداری رسید.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید