راه درست برای اهمیت دادن به کارمندان
یکی از مسائل بنیادی برای مدیران، روش و نحوه برخورد با کارمندان است. عدم رفتار مناسب با کارکنان و نبود مهارت در برخورد با آنها باعث کاهش انگیزه آنها و در نهایت شکست کسب و کار میشود. مدیران باید همواره رفتار محترمانهای با کارکنان داشته باشند و برای ایجاد انگیزه کافی و مسیر موفقیت برای […]
یکی از مسائل بنیادی برای مدیران، روش و نحوه برخورد با کارمندان است. عدم رفتار مناسب با کارکنان و نبود مهارت در برخورد با آنها باعث کاهش انگیزه آنها و در نهایت شکست کسب و کار میشود. مدیران باید همواره رفتار محترمانهای با کارکنان داشته باشند و برای ایجاد انگیزه کافی و مسیر موفقیت برای آنها، راههایی را امتحان کنند که در این بخش از نمناک آورده شده است. این راهکارها به منظور نشان دادن احترام و ارزش به کارمندان بسیار مؤثر هستند.
شنیدن ایده های جدید آنها
کارمندان میتوانند منبع ایدههای شگفتانگیزی باشند که با دانش خود به شرکت کمک میکنند. هر کسب و کاری نیازمند تکامل است و دریافت ایدههای جدید میتواند شما را به اهدافتان هدایت کند. ایجاد حس ارزشمندی در کارکنانتان، که آنها را به شکوفایی میرساند، بسیار حائز اهمیت است.
به عنوان مثال، میتوانید یکبار در ماه برنامهریزی کنید تا همه کارکنان بتوانند پیشنهادات خود را در یک جعبه قرار دهند یا آنها را در مقابل هیئت مدیره ارائه کنند. تشویق افراد به خلاقیت، به آنها اعتماد به نفس بیشتری میدهد.
تشویق برای اموزش بیشتر
همواره فرصتهای پیشرفت وجود دارد، به خصوص اگر کارمندان شما جاهطلب باشند. برای تبدیل این وضعیت به یک موقعیت برد-برد، باید انگیزهای برای آموزش بیشتر و افزایش دستمزد برای افرادی که مدارک بالاتری کسب میکنند، ایجاد کنید.
کمک به رشد و توسعه افراد یکی از راههایی است که آنها را تشویق میکند تا به شرکت وفادار بمانند و به رشد آن کمک کنند. اگر کارمندی ببیند که میتواند در رتبههای بالاتر فعالیت کند یا حقوق بهتری دریافت کند، در شرکت باقی میماند و به دنبال شغل دیگری با رقبای شما نمیباشد.
اختصاص وقت برای کارمندان خود
برای اظهار احترام و ارزش به کارمندان، حتی در صورت مشغولیت شدید، زمانی را برای ملاقات فردی با هر یک از آنها اختصاص دهید و به آنها توجه کنید؛ زیرا جلسات گروهی تنها کافی نیستند.
برای نشان دادن ارزش قائل بودن به کارمندان و ایجاد روابط محکم و قابل اعتماد با آنها، باید آنها را به خوبی شناخته و به فعالیتهایی که به کار مربوط نیستند، توجه کنید. همچنین، باید درکی از زندگی خارج از محیط کار آنها داشته باشید تا بتوانید یک رابطه بهتر با آنها برقرار کنید.
قدردانی از زحمات آنها
برای نشان دادن ارزش و اهمیتی که برای کارمندان قائل هستید و ایجاد روابط محکم و قابل اعتماد با آنها، باید آنها را به خوبی شناخته و به فعالیتهای غیرکاری نیز توجه کنید. همچنین، باید درکی عمیقتر از زندگی شخصی آنها خارج از محیط کار داشته باشید تا بتوانید یک ارتباط معنیدار و مؤثرتر با آنها برقرار کنید.
ارائه بازخورد منظم
برای بهبود عملکرد کارمندان، به صورت منظم بازخورد ارائه داده و صبر نکنید تا پس از بررسی و مرور سالانه بازخورد را ارائه کنید. با ارائه منظم بازخورد مناسب، کارمندان انگیزه بیشتری برای پیشرفت خواهند داشت و مهارتهای جدیدی را به دست خواهند آورد که به ترقی شغلی خود کمک میکند. این اقدامات نه تنها به شما، بلکه به کارمندان نیز ارزشمندتر میشوند.
ایجاد انتظارات واضح
برای دستیابی به موفقیت کارمندانتان، باید از آنچه انتظار دارید، دقیقاً مطلع باشید و نحوه ارزیابی موفقیت خود را درک کنند. در محیط کار، برنامهریزی و گفتگو درباره عملکرد تنها کافی نیست؛ بلکه باید انتظارات خود را به طور صریح و شفاف مطرح کنید و برنامهی ارزیابی منظمی داشته باشید.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید