واکنش ایران خودرو به خبر نصف شدن خودروی دنا
ایرانخودرو در واکنش به تصاویر منتشرشده از حادثه تصادفی که به فوت دو نفر منجر شد، اعلام کرد که خودرو پیش از این چندین تصادف داشته و به صورت غیر اصولی و خارج از شبکه ایرانخودرو جوشکاری و بازسازی شده است. به گزارش ایسنا، ایرانخودرو در واکنش به اخبار این تصادف عنوان کرد: «بررسیها نشان […]
ایرانخودرو در واکنش به تصاویر منتشرشده از حادثه تصادفی که به فوت دو نفر منجر شد، اعلام کرد که خودرو پیش از این چندین تصادف داشته و به صورت غیر اصولی و خارج از شبکه ایرانخودرو جوشکاری و بازسازی شده است.
به گزارش ایسنا، ایرانخودرو در واکنش به اخبار این تصادف عنوان کرد: «بررسیها نشان میدهد که خودرو مورد نظر متعلق به سال ۱۳۹۶ بوده و در دو تصادف سنگین، یکی در سال ۱۳۹۷ و دیگری در سال ۱۳۹۹، آسیب دیده است.
در تصادف اول، به منظور تعمیر خودرو، بخشهای زیادی از بدنه، از جمله قسمتهای عقب شامل سرشاسیها، سینی کف اتاق و صندوق، گلگیرهای داخلی و بیرونی عقب و بسیاری از قطعات اصلی خودرو مانند ایربگها، اکسل عقب، درها، رینگ و تایرها و… تعویض شده است.
خودرو در سال ۱۳۹۹ دوباره دچار تصادف سنگین و واژگونی شد. در جریان بازسازی غیراستاندارد توسط مالک جدید، بهرغم نیاز به تعویض کامل اتاق خودرو، تمامی بخشهای بدنه شامل سقف، ستونها، سینی کف، و گلگیرها بهطور جداگانه به هم جوشکاری و متصل شدند، که همین امر در تصادف اخیر منجر به جدا شدن این قطعات شده است. بنابراین، جدایی قطعات خودرو به کیفیت اولیه محصول ایرانخودرو مربوط نیست.
تمام خودروهای تولیدی ایرانخودرو طبق استانداردهای بینالمللی، تستهای تصادف را در موسسات معتبر با موفقیت گذرانده و تأییدیه لازم برای شمارهگذاری دریافت کردهاند. همچنین، مجوز شمارهگذاری خودروها بهصورت دورهای تمدید میشود و آخرین آزمون موفقیتآمیز مربوط به خودروی دناپلاس در سال ۱۴۰۲ در یک مرکز معتبر خارجی انجام شده است.
ضروری است که نهادهای نظارتی در خصوص استفاده مجدد از خودروهای تصادفی با خسارات سنگین، مانند این مورد، توجه ویژهای داشته باشند و برای حفظ ایمنی کاربران و کاهش تلفات ناشی از تصادفات، نظارت بر رعایت اصول ایمنی و استاندارد در تعمیر خودروهای خارج از شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان را افزایش دهند.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید